Jacek Lipski

O mnie

Nazywam się Jacek Lipski i od 2006 r. poznałem niemal każdą stronę marketingowej mocy. Zaczynałem jako freelancer w portalach internetowych, a doświadczenie zdobywałem w korporacyjnych działach marketingu i komunikacji w branży energetycznej (Vattenfall Distribution Poland, Gliwice) i finansowej (Żagiel S.A., Warszawa), a także w agencji reklamowej (Vena Art, Lublin). Od 2015 r. jestem niezależnym konsultantem i szkoleniowcem marketingowym działającym w ramach B&L Consulting (Lublin).

W Vattenfall Distribution Poland S.A. zajmowałem się analizą badań satysfakcji pracowniczej i budowaniem programów z zakresu „employer branding”, natomiast w Żagiel S.A. odpowiadałem za przygotowywanie i realizację strategii komunikacji wewnętrznej, relacje z mediami i zarządzanie obecnością firmy w Internecie. Z kolei w agencji reklamowej Vena Art byłem Project Managerem kampanii informacyjno-promocyjnej Sieci Szerokopasmowej Polski Wschodniej-Województwo Lubelskie, koordynatorem działań z zakresu social media marketingu (m.in.: dla Anwo, Doliny Ekologicznej Żywności, E. Leclerc Lublin, E. Leclerc Radom, Profi, PO KL, RPO, WSNS w Lublinie) oraz Account Managerem (m.in.: LPEC Lublin, Międzynarodowe Szkoły Paderewski, Lubelska Wyżyna IT).

W ramach B&L Consulting prowadzę duże projekty konsultingowe – marketingowe, internacjonalizacyjne (modele biznesowe dla działalności eksportowej) oraz wzornicze (audyty z zakresu wzornictwa przemysłowego). Indywidualnie zajmuję się natomiast obsługą marketingową małych firm oraz startupów, szkoleniami z zakresu marketingu, brandingu, Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, webwritingu i social media marketingu, a także opracowywaniem prezentacji inwestorskich (pitch deck).

Oprócz tego jestem koordynatorem programu Youth MediaLab Lublin organizowanego przez Warsztaty Kultury, mentorem startupów w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości w Lublinie, pomysłodawcą i współautorem e-booka „Lubelskie Startupy 2015”,  prelegentem na spotkaniach branżowych (m.in. Czwartki Social Media w Lublinie, Merytorycznie o Marketingu, Kongres Edukacji Medialnej) oraz autorem w mediach branżowych („Marketer+”, „Marketing Progress”, „Marketing i Biznes”, „Lubelski Programista” oraz „Warszawski Programista”).  Kilka moich przykładowych publikacji?

Ponadto cały czas podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w specjalistycznych kursach, warsztatach i konferencjach. Posiadam kilka zawodowych certyfikatów, w tym międzynarodowy  „Professional Diploma in Digital Strategy and Planning” (wydany przez brytyjski Digital Marketing Instituteoraz polskie – m.in.:  „Social Media Manager – Facebook, Instagram, content social media, YouTube” oraz „Online Marketing Manager” (wydane przez Online Marketing Polska). Ukończyłem również takie kursy jak np.: „Trendy w digital marketingu” (S0cjomania), „Strategiczne planowanie marki” (Marketing Communication Academy), „Gotowe algorytmy pozyskiwania klientów z kanałów online w MSP – dla B2B i B2C” (Forum Media Polska), „Lubelska Akademia Public Relations” oraz „Akademia E-marketingu”.

Natomiast po godzinach bloguję o marketingu na www.jaceklipski.pl, prowadzę fan page, grupę na Facebooku i 2 newslettery branżowe („Marketing w małej firmie i startupie” oraz „Bezpłatne wydarzenia dla profesjonalistów w Lublinie”), a także pochłaniam kilogramy literatury specjalistycznej i amatorsko gram w koszykówkę.

Ps. więcej informacji o mojej (nie)skromnej osobie znajdziesz na Linkedin.

Jacek Lipski | tel. 501 425 828 | e-mail: j.lipski@bl-consulting.eu | Lublin |    |    |   
B&L Consulting | 20-601 Lublin, ul. Tomasza Zana 11a, biuro 3